Yıl 2018, Cilt , Sayı 11, Sayfalar 29 - 40 2018-04-01

GEMİ İNŞAATIN DA EĞİTİM UYGULAMALARI: AYRILABİLİR DENİZ HARFİYAT GEMİSİ KAVRAMSAL TASARIMI ÖĞRENCİ ÇALIŞMASI

Selahattin ÖZSAYAN [1] , Burak AĞIRBAŞ [2] , Halil Can ÜNLÜ [3] , Mehmet KAYA [4] , Mohamad Irwanto IRWANTO [5] , Oktay BAYRAM [6] , Kuzey GEMİ [7]


Mühendislik eğitimi sürecinde öğrencilere farklı konularda yeni çalışmaların yaptırılması çok önemlidir. İstanbul Teknik Üniversitesi, Gemi İnşaatı ve Gemi Makinaları Bölümü bu konuya çok önem vermektedir. Bu nedenle her sene, ders ortamında anlatılmayan değişik tip gemiler, sektörden tasarımcılardan alınan destek ile öğrencilere proje olarak verilmektedir. Günümüzde denizlerde, okyanuslarda, nehirlerde vb. yerlerde birçok farklı gemi tipi bulunmaktadır. İhtiyaca göre ortaya çıkan bu farklı tip gemiler farklı amaçlara hizmet etmektedirler. Son zamanlarda özellikle offshore platformlarının yaygınlaştırılması, yapay adaların yapılması, yapay kanalların açılması, deniz üzerine havayolu projelerinden dolayı deniz doldurma, çıkan hafriyatı taşıma gibi ihtiyaçlar giderek artar hale gelmiştir. Bu nedenle “Ayrılabilir Deniz Hafriyatı Gemilerine” olan talep artmıştır. Ülkemizde deniz üzerinde yapılan ikinci havayolu olan Rize-Artvin havayolu projesinde bu tip gemiler kullanılmakta ve yapılması planlanan Kanal İstanbul projesinde bu tip gemilerin sayılarının artarak kullanılması beklenmektedir. Bu çalışmada, öğrenci projesi olarak ilk defa yapılan, şimdiye dek pek bilgi sahibi olmadığımız ayrılabilir deniz hafriyat gemilerinin, yük boşaltma operasyonları, gemide kullanılan sevk sistemleri, kargo ambarlarının şekli ve diğer gemilerden farklı olan özelliklerinden bahsedilmiştir
Mühendislik Eğitimi, Ayrılabilir Deniz Hafriyat Gemisi, Deniz Doldurma, Boşaltma Operasyonu
  • KOOIMAN Marine Group. BNR 203 Pollux, n.d., p.1. Retrieved from https://kooimanmarinegroup.com/bnr-203-pollux.html
  • Boskalis. Cork Sand Hopper and Transportation Barge, n.d., (pp.1-2). Retrieved from https://westminster.boskalis.com/uploads/media/Cork_Sand___Long_Sand_LR.PDF
  • Spanopoulos Group. Split Hopper Barge MARIANNA XX, n.d., p.1.
  • Retrieved from http://www.spanopoulos-group.com/equipment/split-hopper-barges/split-hopper-barge- marianna-xx
  • https://www.alibaba.com/product-detail/2400-dwt-split-hopper-barge_60082933204.html
  • DWT Split Hopper Barge, n.d., p.1. Retrieved from
  • Bureau Veritas.Rules for the Classification of Steel Ships, 2017., p.483.
  • Hellas Ships Sales. SP Split Hopper Barge, n.d., p.1. Retrieved from
  • https://www.hellasshipsales.com/index.php “DMFC Information”
  • http://www.andrew.cmu.edu/user/sumdmfc2.html
Birincil Dil tr
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Yazar: Selahattin ÖZSAYAN

Yazar: Burak AĞIRBAŞ

Yazar: Halil Can ÜNLÜ

Yazar: Mehmet KAYA

Yazar: Mohamad Irwanto IRWANTO

Yazar: Oktay BAYRAM

Yazar: Kuzey GEMİ

Tarihler

Başvuru Tarihi : 25 Haziran 2021
Kabul Tarihi : 25 Haziran 2021
Yayımlanma Tarihi : 1 Nisan 2018

Bibtex @ { gidb717453, journal = {GİDB Dergi}, issn = {}, eissn = {2564-758X}, address = {İsatnbul Teknik Üniversitesi Ayazağa Kampüsü, Gemi İnşaatı ve Deniz Bilimleri Fakültesi Maslak/İstanbul}, publisher = {İstanbul Teknik Üniversitesi}, year = {2018}, volume = {}, pages = {29 - 40}, doi = {}, title = {GEMİ İNŞAATIN DA EĞİTİM UYGULAMALARI: AYRILABİLİR DENİZ HARFİYAT GEMİSİ KAVRAMSAL TASARIMI ÖĞRENCİ ÇALIŞMASI}, key = {cite}, author = {Özsayan, Selahattin and Ağırbaş, Burak and Ünlü, Halil Can and Kaya, Mehmet and Irwanto, Mohamad Irwanto and Bayram, Oktay and Gemi, Kuzey} }
APA Özsayan, S , Ağırbaş, B , Ünlü, H , Kaya, M , Irwanto, M , Bayram, O , Gemi, K . (2018). GEMİ İNŞAATIN DA EĞİTİM UYGULAMALARI: AYRILABİLİR DENİZ HARFİYAT GEMİSİ KAVRAMSAL TASARIMI ÖĞRENCİ ÇALIŞMASI . GİDB Dergi , (11) , 29-40 . Retrieved from https://gidbdergi.itu.edu.tr/tr/pub/issue/53667/717453
MLA Özsayan, S , Ağırbaş, B , Ünlü, H , Kaya, M , Irwanto, M , Bayram, O , Gemi, K . "GEMİ İNŞAATIN DA EĞİTİM UYGULAMALARI: AYRILABİLİR DENİZ HARFİYAT GEMİSİ KAVRAMSAL TASARIMI ÖĞRENCİ ÇALIŞMASI" . GİDB Dergi (2018 ): 29-40 <https://gidbdergi.itu.edu.tr/tr/pub/issue/53667/717453>
Chicago Özsayan, S , Ağırbaş, B , Ünlü, H , Kaya, M , Irwanto, M , Bayram, O , Gemi, K . "GEMİ İNŞAATIN DA EĞİTİM UYGULAMALARI: AYRILABİLİR DENİZ HARFİYAT GEMİSİ KAVRAMSAL TASARIMI ÖĞRENCİ ÇALIŞMASI". GİDB Dergi (2018 ): 29-40
RIS TY - JOUR T1 - GEMİ İNŞAATIN DA EĞİTİM UYGULAMALARI: AYRILABİLİR DENİZ HARFİYAT GEMİSİ KAVRAMSAL TASARIMI ÖĞRENCİ ÇALIŞMASI AU - Selahattin Özsayan , Burak Ağırbaş , Halil Can Ünlü , Mehmet Kaya , Mohamad Irwanto Irwanto , Oktay Bayram , Kuzey Gemi Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - DO - T2 - GİDB Dergi JF - Journal JO - JOR SP - 29 EP - 40 VL - IS - 11 SN - -2564-758X M3 - UR - Y2 - 2021 ER -
EndNote %0 GİDB Dergi GEMİ İNŞAATIN DA EĞİTİM UYGULAMALARI: AYRILABİLİR DENİZ HARFİYAT GEMİSİ KAVRAMSAL TASARIMI ÖĞRENCİ ÇALIŞMASI %A Selahattin Özsayan , Burak Ağırbaş , Halil Can Ünlü , Mehmet Kaya , Mohamad Irwanto Irwanto , Oktay Bayram , Kuzey Gemi %T GEMİ İNŞAATIN DA EĞİTİM UYGULAMALARI: AYRILABİLİR DENİZ HARFİYAT GEMİSİ KAVRAMSAL TASARIMI ÖĞRENCİ ÇALIŞMASI %D 2018 %J GİDB Dergi %P -2564-758X %V %N 11 %R %U
ISNAD Özsayan, Selahattin , Ağırbaş, Burak , Ünlü, Halil Can , Kaya, Mehmet , Irwanto, Mohamad Irwanto , Bayram, Oktay , Gemi, Kuzey . "GEMİ İNŞAATIN DA EĞİTİM UYGULAMALARI: AYRILABİLİR DENİZ HARFİYAT GEMİSİ KAVRAMSAL TASARIMI ÖĞRENCİ ÇALIŞMASI". GİDB Dergi / 11 (Nisan 2018): 29-40 .
AMA Özsayan S , Ağırbaş B , Ünlü H , Kaya M , Irwanto M , Bayram O , Gemi K . GEMİ İNŞAATIN DA EĞİTİM UYGULAMALARI: AYRILABİLİR DENİZ HARFİYAT GEMİSİ KAVRAMSAL TASARIMI ÖĞRENCİ ÇALIŞMASI. GİDB Dergi. 2018; (11): 29-40.
Vancouver Özsayan S , Ağırbaş B , Ünlü H , Kaya M , Irwanto M , Bayram O , Gemi K . GEMİ İNŞAATIN DA EĞİTİM UYGULAMALARI: AYRILABİLİR DENİZ HARFİYAT GEMİSİ KAVRAMSAL TASARIMI ÖĞRENCİ ÇALIŞMASI. GİDB Dergi. 2018; (11): 29-40.
IEEE S. Özsayan , B. Ağırbaş , H. Ünlü , M. Kaya , M. Irwanto , O. Bayram ve K. Gemi , "GEMİ İNŞAATIN DA EĞİTİM UYGULAMALARI: AYRILABİLİR DENİZ HARFİYAT GEMİSİ KAVRAMSAL TASARIMI ÖĞRENCİ ÇALIŞMASI", GİDB Dergi, sayı. 11, ss. 29-40, Nis. 2018