Page 11 - 06
P. 11

BİR FERİBOTTAN YAYILAN EMİSYONLARIN 9
                                                       DENEYSEL OLARAK İNCELENMESİ

Feribotun yıllık olarak yaydığı emisyonlar ise 97 ton NOx, 0.77 ton SO2, 4467.3 ton CO2, 6.2
ton CO ve 5.6 ton HC olarak belirlenmiştir. Sonuçlardan açıkça görüldüğü üzere Marmara
Denizi’nde gemi kaynaklı emisyonların bölgesel hava kalitesine ve toplum sağlığına etkileri
büyüktür.

Marmara Denizi’nde artan deniz trafiğiyle gemilerin hava kirliliğine olan etkileri artmaktadır.
Bu nedenle, gemi kaynaklı emisyonların çevre ve insan sağlığına olan etkilerinin azaltılması
gerekmektedir. Emisyonla ilgili özellikle deneysel çalışmalar deniz trafiğinin bölgesel ve
küresel hava kalitesine etkilerini öngörmek ve azaltmak için faydalıdır.

5. Teşekkür

Bu çalışmada her türlü yardımlarını esirgemeyen feribot işletme firmasına ve gemi personeline
teşekkür ederiz. Ayrıca Kalkınma Bakanlığı’na ve İstanbul Kalkınma Ajansı’na ‘İstanbul’da
Gemi Emisyonları Ölçümünde Hizmet Verecek Akredite Bir Laboratuvarın Geliştirilmesi ve
BİT Destekli Eğitim (İSTKA/2012/BTK0004)’ projesine desteklerinden dolayı teşekkür ederiz.

Kaynaklar:

Adamo, F., G. Andria, G. Cavone, C. De Capua, A. M. L. Lanzolla, R. Morello and M.
Spadavecchia (2014). "Estimation of ship emissions in the port of Taranto." Measurement 47:
982-988.

Agrawal, H., W. A. Welch, S. Henningsen, J. W. Miller and D. R. Cocker (2010). "Emissions
from main propulsion engine on container ship at sea." Journal of Geophysical Research:
Atmospheres (1984–2012) 115(D23).

Agrawal, H., W. A. Welch, J. W. Miller and D. R. Cocker (2008). "Emission measurements
from a crude oil tanker at sea." Environmental science & technology 42(19): 7098-7103.

Cofala, J., M. Amann, C. Heyes, F. Wagner, Z. Klimont, M. Posch, W. Schöpp, L. Tarasson, J.
E. Jonson and C. Whall (2007). "Analysis of policy measures to reduce ship emissions in the
context of the revision of the national emissions ceilings directive." Laxenburg: International
Institute for Applied Systems Analysis.

Cooper, D. (2001). "Exhaust emissions from high speed passenger ferries." Atmospheric
Environment 35(24): 4189-4200.

Corbett, J. J., P. S. Fischbeck and S. N. Pandis (1999). "Global nitrogen and sulfur inventories
for oceangoing ships." Journal of Geophysical Research: Atmospheres (1984–2012) 104(D3):
3457-3470.

Corbett, J. J. and H. W. Koehler (2003). "Updated emissions from ocean shipping." Journal of
Geophysical Research: Atmospheres (1984–2012) 108(D20).

Deniz, C. and Y. Durmuşoğlu (2008). "Estimating shipping emissions in the region of the Sea of
Marmara, Turkey." Science of the total environment 390(1): 255-261.

                                                                                             Sayı 6, 2016 GiDB|DERGi
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16