Page 24 - 02
P. 24
24 T. AYCI, B. BARLAS
14 terminal olmak üzere toplam 35 terminal bulunmaktadır. Toplam 51 gemiye sahip İDO filosu
içerisinde 9 hızlı feribot, 24 deniz otobüsü ve 18 araba vapuru bulunmaktadır (Tablo 4).
Tablo 4. 2013 yılında İstanbul’daki denizyolu taşımacılığı günlük yolcu sayıları ve oranları.
İşletme Filo % Yolculuk/Gün %
Şehir Hatları A.Ş 34 0,002% 146798 1,08%
İDO 53 0,003% 94806 0,70%
Deniz Motorları 393 0,020% 100250 0,74%
TOPLAM 481 0,025% 341854 2,53%
Özel 447 0,023% 195056 1,44%
Kamu 34 0,002% 146798 1,08%
4. İstanbul Şehir Hatları’nın Yolcu ve Hat Analizi
İstanbul Şehir Hatları’nın analiz edilmesine yönelik bu çalışmaya başlarken öncelikle İstanbul
Şehir Hatları A.Ş Planlama Birimi ile irtibata geçilmiştir. Edinilen bilgilere göre verimsiz ve
büyük ölçekli hatlar olarak Merkez Hatlar kategorisinden;
Eminönü-Kadıköy
Kadıköy-Karaköy
Eminönü-Üsküdar
hatları seçilmiştir. İstanbul’daki nüfus artışına karşılık bu 3 hat için 2010-2014 yılları arasında
yıllık yolcu sayılarındaki değişime bakılmıştır. Tablo 5 – Tablo 7’de bu 3 hattın yıllık dönem
bazlı toplam yolcu sayıları ve değişimleri verilmiştir. Tablolar incelendiğinde Karaköy-Kadıköy
hattının yolcu sayısının son 3 yılda azaldığı, Eminönü-Kadıköy ve Eminönü-Üsküdar
hatlarındaki yolcu sayılarının ise 2013-2014 döneminde çok büyük bir düşüş yaşadığı
gözlenmektedir. [14]
Tablo 5. Eminönü-Kadıköy hattı yolcu sayıları ve değişimi.
Dönem Yolcu Sayısı Yüzde Olarak Değişim
2010-2011 10143725
2011-2012 10988989 8,3
2012-2013 12776060 16,3
2013-2014 10914274 -14,6
GIDB-Dergi Sayı 1, 2014