Page 31 - 06
P. 31

YAT TASARIMINDA ERGONOMİ 29
                      VE ÖRNEK BİR MOTORYAT TASARIMINA UYGULANMASI

2. Genel Plan:

Ardından genel plana geçilmiĢtir. Genel planda birçok kez değiĢiklikler yapılmıĢtır. Dikkat
edilen nokta iç alan ferahlığı ve kullanım kolaylığı olmuĢtur. Sonraki bölümlerde genel plan
karĢılaĢtırmalı olarak daha detaylı incelenecektir. Karar verilen son genel yerleĢtirme planına
göre güverte planı ġekil 6-a, üst yapı planı ġekil 6-b ve alt güverte planı ise ġekil 6-c’de
görülmektedir.

ġekil 6-a Genel YerleĢim Planı – Güverte  ġekil 6-b Genel YerleĢim Planı – Üst Yapı

                                     ġekil 6-c Genel YerleĢim Planı – Alt Güverte

3. Tekne ve Güverte Boyutlandırılması:
Ġstenen sonuçlara ulaĢılınca ortaya çıkan sonuca uygun gövde ve güverte modellemesine
geçilmiĢtir. Gereken hız için çeneli gövde modeli seçilip yüzey iyileĢtirilmesinden sonra ise
araĢtırma çizimlerine uygun üst yapı ve güverte modellenmiĢtir. Boyutlar istenen hale gelene
kadar revize edilmiĢ ve ortaya ġekil 7’de görülen CAD modeli çıkmıĢtır.

                                       ġekil 7 Perspektif CAD Ekran Görüntüsü

Sonraki adımda ise seçilen genel yerleĢimin boyutlara göre modellenmesi yapılmıĢtır. Yapılan
bu modellemelerin ardından yapılan görselleĢtirmelerin sonuçları ġekil 8’de görülebilir.

                                          Sayı 6, 2016 GiDB|DERGi
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36